Meditace pro děti v Plzni ~ více info & rezervace ~ záložka "AKCE"
Zážitky ze školy, názory kamarádů, požadavky okolí i nás, rodičů. Tlak na to, co vše by měli a neměli. Stres, hluk a přemíra úkolů a ambic vnějšího světa.
I když se snažíme dítě před množstvím vnějších podnětů ochránit, nebo je alespoň eliminovat, není to často snadné ani pro nás, dospělé.
Sami čelíme náporu nejen pracovního prostředí, ale i zrychlené doby, která si žádá kupu zážitků, návštěvy zábavních zařízení, kroužky a vzdělávací programy nejen pro naše děti, technické a technologické vychytávky, které „musíme mít“. K tomu tlak na pracovní postup, výchovu, finance…
I pro nás je těžké umět se zastavit, jak těžké to musí být pro naše děti?
Nejmenší děti vše nasávají od nás. Máme-li my klidnou mysl a dostatečný čas na sebe, jsme-li pevně a zároveň bez pochyb a výčitek spjaty se svou mateřskou rolí, potom i naše děti jsou klidné a spokojené, usínají v lehkosti a s čerstvou energií se budí do nového dne.
U školních dětí vnější svět pomalu začíná dohánět ten zdánlivě klidný, rodinný. Náš klid a vnitřní vyrovnanost už pro děti nemusí být dostatečné, i když stále mají silnou a nezastupitelnou úlohu. Starší děti potřebují samy se svými myšlenkami pracovat, chápat je, přijímat a pouštět pryč, když je potřeba.
Dítě v nižším školním věku ještě nemusí umět, a často opravdu neumí, své myšlenky chápat. Nedokáže je identifikovat a poznat, že právě to, co mu kazí náladu, je situace nebo osoba, která pořád dokola okupuje jeho hlavu (mysl).
Nepříjemná nebo nepochopená situace ze školy může ovlivňovat jeho náladu během odpoledního odpočinku i víkendového výletu.
Pokud ale svému dítěti dáte nástroj, jak myšlenky rozpoznat, pojmenovat a naučit se je posílat pryč, když je potřeba, dáte mu zároveň i nástroj ke snadnějšímu a vyrovnanějšímu životu.
S myšlenkami si můžete hrát, jako by byly hlavními postavami pohádkového příběhu. Dítě si je tak snáze představí, personifikuje a vy jej nasměrujete k tomu, co s nimi může udělat.
Potřebují se spřátelit, popovídat si? Nebo každá potřebuje svůj vlastní prostor? Chtějí se zdržet a růst, nebo potřebují pozornost pro to, aby mohly odejít? Kolik jich v příběhu vašeho dítěte je, a která v něm hraje hlavní roli?
S podobnými otázkami snadno získáte vy i vaše dítě představu, co jej skutečně trápí nebo naopak motivuje a žene kupředu. Co vnímá jako úspěch a co je pro něj velkým dílem neúspěchu…
Snadno takto můžete pracovat nejen s myšlenkami toho dne nebo týdne, ale i s těmi, které vaše dítě provázejí už delší dobu, sílí a ovlivňují jej ~ ať už pozitivně, nebo negativně.
Nafukovací balónky nebo horkovzdušný balón, loďka pohupující se ve vlnách, raketa mířící do vesmíru nebo jednorožec s duhovou hřívou. Ti všichni mohou k vašemu dítěti přijít a odnést myšlenky, které mu neprospívají a zároveň přinést novou radost, naději a nové vnímání do jeho života.
Jemně si s myšlenkami vašich dětí dokáží pohrávat také laskavé a léčivé meditační příběhy. Strach naplňují pocitem bezpečí, pochyby a nedůvěru mění na radost, lásku a naději. Náročné životní situace a roli vašeho dítěte v nich umožnují vidět z jiného úhlu pohledu – s novými myšlenkami i novým pohledem na sebe. Pracují s fantazií a vizualizací a učí vaše dítě používat je i v každodenním životě.
Lehněte si nebo se posaďte se svým dítětem na jeho oblíbené místo. Popovídejte si s ním o jeho dni. Co zažilo, co mu udělalo radost. Co jej naštvalo nebo se mu podle jeho mínění nepovedlo.
Nechce-li si s vámi povídat, nechte jej. Obejměte své dítě a jen tu pro něj buďte. Po chvíli ho vyzvěte ať všechno, co mu víří hlavou, všechny myšlenky na úspěchy i neúspěchy, povedené i méně povedené věci, nasměruje z hlavy do svých úst. Pak jej nechte představit si, že má balónek, který chce nafouknout. A jak jej nafukuje, fouká do něj zároveň i všechny své myšlenky, které se mu nahromadily v puse. Jednu po druhé nebo všechny najednou.
Balónek má neomezenou kapacitu, může do něj foukat tak dlouho, jak bude potřebovat. Nakonec ho nezapomeňte pořádně zauzlovat a i se všemi myšlenkami pošlete do Vesmíru. Můžete společně sledovat, jak se vzdaluje nebo to nechat jen na vašem dítěti a provázet jej svým hlasem.
Můžete vše dělat a prožívat s ním, nebo být jen průvodcem jeho nově objevených možností.
Ve Vesmíru nechte balónek prasknout, rozplynout se nebo ho tam nechte poletovat. Můžete ho taky naplnit tím, co si vaše dítě přeje, po čem touží nebo co si myslí, že se mu nikdy nepodaří.
Naplňte jej, podpořte kouzlem Vesmíru a přivolejte k sobě zpět. Jaké zázraky vám přinese?
Podobně jako s balónkem můžete pracovat s jakýmikoli jinými „pomocníky“, které vaše dítě zaujmou. Nebo to nechte na mě a pošlete své dítě na Meditační setkání pro děti.
Jemnost meditačních příběhů, síla slov a podpora skupiny přinesou vašemu dítěti pravidelné zklidnění, odpočinek od školního shonu a novou energii do dalších dní.
MEDITAČNÍ SETKÁNÍ & MEDITACE PRO DĚTI
PLZEŇ, páteční odpoledne
Meditační setkání jsou vhodná pro děti ve věku 7-12 let, meditace pro děti ve věku 9~14 let.
Články, pohádky, inspirace
do vaší e-mailové schránky