PŘEDPRODEJ KNIHY  "Meditační pohádky" ~ květen 2025 

Proč dětem číst?

Meditační pohádky

Jaké by to bylo… zavřít oči a na vlně slov nechat se zavést do pohádky?

Mohlo by se zdát, že s rychlostí a intenzitou dnešní doby je čtení dětem už jen jakýsi přežitek a krok zpět do historie. Mezi všemi těmi podcasty, audioknihami a nejrůznějšími aplikacemi… kdo by se s ním zdržoval?

I když do naší doby patří a staly se neoddělitelnou součástí dětství našich dětí, přece jen postrádají to hlavní, co čtení dětem přináší: společně trávený čas, rodinnou sounáležitost a prožitek, který „neživé“ elektronické zařízení nenahradí.

Proč číst?

Četba obecně rozvíjí vnímání, cítění, fantazii a představivost. Je základem pro kvalitní slovní zásobu i citlivé používání daného jazyka.  Čtení nás směruje k tomu být citlivější, empatičtější a vyrovnanější.

Návyk se tvoří v jakémkoli věku, ale právě společné trávený čas nad pohádkami a příběhy v dětství je základem pro zdravý vztah ke čtení i v pozdějších letech.

V knihách nalézáme nesčetně moudrosti i uvědomění o nás samotných.

Proč číst dětem?

Stejně jako čtení působí na dospělé ~ zklidňuje a rozvíjí, působí i na naše děti.  Navíc se během něj utváří prostor pro vzájemnou blízkost, obejmutí i hlubší propojení s dítětem.

Nemusíte číst pouze to, co zajímá vaše děti. Můžete nalézat pohádky a příběhy, které zaujmou všechny zúčastněné, tedy i vás.

Čtení dětem rozvíjí:

  • fantazii, představivost, pozitivní, ale reálný, pohled na svět,
  • s fantazií přichází tvořivost i schopnost lépe se vypořádat s nástrahami života,
  • slovní zásobu i schopnost jazyk používat,
  • citlivost, empatii i chuť prožívat nová dobrodružství.

Návyk čtení v dětství se přenáší i do studentských let a do dospělosti. Napomáhá s učením, výkyvy v období puberty, nalézáním stability v životě a podporuje a prohlubuje cítění a kreativitu. I v dospělosti.

Meditační pohádky

Kdy začít se čtením?

Číst dětem je možné už od narození. Přestože by se mohlo zdát, že malá miminka nemohou vnímat a rozumět, opak je pravdou. Stejně jako cítí a vnímají náš dotek, vnímají i náš hlas. A ten jim můžeme poskytnout buď tím, že na ně budeme mluvit během běžných denních činností, nebo právě tím, že jim budeme číst nebo vyprávět příběhy.

Se čtením lze pak pokračovat v batolecím i předškolním věku. Společně číst si můžeme i s mladšími školáky. Dokud o to stojí, není důvod jim to nedopřát. Základem je vždy volba „správného čtení“ ~ zábavného nebo dobrodružného, přiměřeně dlouhého a vyvolávajícího zvědavost. Básně, pohádky, příběhy, komiks… jakákoli forma, která zaujme malého posluchače, je povolena!

DOPORUČENÍ:
Za sebe doporučuji knihy vybírat spíše podle textu samotného než podle obrázků a ilustrací. Obrázky jsou a budou dětským lákadlem. Lásku ke čtení ale budují příběhy samotné. A kvalitně napsaný příběh tvoří v představách dětí obrazy vlastní.

Jak čtením zaujmout?

Právě představivost dětí může být to, co je u pohádek a příběhů udrží.

Nechte je zavřít oči a samotné si představit, co přesně se v daném příběhu děje. Jak vypadá hlavní hrdina? Jaké je prostředí, ve kterém se příběh odehrává – jak vypadá, voní, chutná? Co je na tom místě slyšet a co cítí, když si jej ohmatá rukama?

Z jakéhokoli čtení nebo vyprávění se rázem může stát interaktivní dobrodružství, které vtáhne do děje i „chronické malé nečtenáře“.

Pro děti, které nerady čtou, nerady poslouchají, doporučuji svou meditační pohádku „Měsíční víla“.

Je interaktivní, vhodná už od 3 let. Dítě vtáhne do příběhu a směruje jej k vlastním myšlenkám, nápadům i komunikaci s Měsíční vílou. Pohádka rozvíjí fantazii, představivost a komunikaci. Zároveň umožňuje dítěti svěřit se ve věcech, na které možná zatím nebyl prostor nebo chyběl posluchač.

„Líbilo se mi, jak víla během příběhu pokládala Adamovi otázky a ten hezky a s radostí reagoval. To přineslo krásnou a nenásilnou možnost projít si zpětně svůj den, projevit emoce a mluvit o nich. Pohádka je dlouhá tak akorát a hudební podkres je velmi příjemný. Byli jsme se synem nadšeni z celkového zpracování. Doporučuji všem rodičům!“
Markéta + syn 6 let

Čtení také můžete doprovodit malým rituálem. Připravit prostředí kolem sebe tak, aby se v něm všichni cítili příjemně. Vyhradit si dostatek času, přivítat se s pohádkou… Do příprav vašeho společného pohádkového rituálu zapojte i děti. A nechte se překvapit, co vše dokáží vymyslet.

Meditační pohádky

Co po pohádce?

Po pohádce je čas odpočinku a vstřebání právě prožitého. Místo abyste spěchali hned s další pohádkou, dopřejte dítěti prostor pro uvědomění vyplývající z pohádkového příběhu, pro otázky a diskuze. Pro to, aby se mohlo usmívat a rozplývat nad tím, jak se mu pohádka líbila.

Můžete také jemně podpořit jeho fantazii a vymýšlet, co by se dělo dál, kdyby příběh pokračoval nebo do pohádky vstoupila nová postava. Třeba právě vaše dítě.

Společné čtení, vyprávění, poslouchání je časem, který sbližuje i rozvíjí. Přináší řadu uvědomění nejen dětem, ale i nám dospělým. Prodlužuje dětství a přináší do života nesčetně radosti, objevování a tvoření.

Dopřejme si ho.

PŘEDPRODEJ POHÁDKOVÉ KNIHY „Meditační pohádky“ – květen 2025

Láskyplné příběhy, ve kterých je ukryto více, než kolik se na první pohled zdá.
Pro společné čtení rodičů a dětí, pro společné čtení ve školkách a školách, pro samostatné čtení mladších školáků i laskavé uvědomění dospělých.

Aktuální info o blížícím se předprodeji sledujte na webu nebo na sociálních sítích… FB/IG.

Meditační pohádky předprodej knihy

Zuzana Řebíková
Hraju si se slovy. S jejich barvami a vůněmi. S emocemi, které vyvolávají. Skládám je tak, jak ke mně přicházejí. Mé psaní, tvorba, poselství pro vás >> Více informací o mně si přečtěte tady >>

Články, pohádky, inspirace

do vaší e-mailové schránky

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • Sada meditačních pohádek
    Meditační pohádky
  • Nejnovější články
  • Články, pohádky, inspirace do vaší e-mailové schránky
  • Kategorie
  • Setkejme se na Instagramu